Jak to viděla helikoptera

Pohled na Piz badile od JZ

Odleva dole zelený hřebínek, (vlevo pod ním je chata Sasc Furá), sedlo Viale, severní hrana, pod ní ve stínu SZ stěna. Dále z poloviny osvětlený západní vrchol a sedélko, kde končí dříve vysněžená klasika Readelli-Sertori. Dále centrální pilíř JZ stěny, snad nelezený? (nad cestou Toto Riina, Fiorelli, Grossi … zima 1993), dále doprava dolů hřebínek, za nímž vede sestup, nad ním vrcholová špička. Klasický sestup východní strání hřebínku (4+2 slanění) má přímější, ale časově asi stejnou variantu z poloviny hřebínku slaňováním roklí k západu. Vpravo před východním koncem hřebene je na jižní straně žlutý bivak Readelli (pro 6 menších a vyhublejších s malými batohy, k plánovaným noclehům ho smějí používat jen důchodci, jinak jen v nouzi!) a k němu směřuje levý pilíř JV stěny s krásným lezením, kterým se dokončuje cestaVia Molteni. Vlevo za Z vrcholem je sedlo Maloja a za ním jezera u Sv. Mořice, ze kterých vytéká řeka Inn směrem k Innsbrucku.. Vpravo za Z vrcholem v nejbližším hřebeni, (za kterým je dolina Albigna s přehradou) je ve směru za sedélkem nenápadný Piz Cacciabella (štít krásných kačen, snadno dostupný za chaty Sciora). Z něj tmavý hřebínek doprava k věžím Sciora (masivní Punta Pioda a Ago di Sciora nad malými sněhy) a vpravo suťová vrcholová pyramida Piz Cengalo. Prostě krajina snů, svině komunistický. Kdo doleze k Z vrcholu, pokračuje po S straně ze sedélka rampičkou a koutkem, ne po jižní, tam je to těžší. K budce se od vrcholu prolézá tunelem.